דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין מה לעשות, פשוט זה טעים 

מאת    [ 25/03/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2005 פעמים ]

מסעדות שפים צצות כפטריות אחרי הגשם ולא פעם אנחנו שומעים על הייטקיסטים, עורכי דין ואקדמאים אחרים, אשר מסבים את המקצוע שלהם והופכים להיות שפים, קונדיטורים, ייננים, ועוד. אולם, למרות כל השפע הזה ואנינות הטעם, לפעמים המאכלים הפשוטים ביותר הם המאכלים הטעימים ביותר. ובעצם, אולי מה שאנחנו צריכים הוא שילוב של השניים 

התרבות הקולינארית בישראל   

בעבר המודעות הקולינארית בישראל לא הייתה גבוהה במיוחד. אמת, תמיד אפשר היה למצוא מסעדות מעולות ברמות הגבוהות ביותר, אולם ספק אם הייתם מוצאים סומלייה במסעדה כזאת, וודאי שלא היו כאן יקבי בוטיק במידה שאלה קיימים היום. כאמור, מאז, ישראל שינתה את פניה בתחום זה והדבר ניכר לא רק במסעדות השפים (שבהן ניגע בהמשך), אלא גם במתקפת תכניות הבישול שאנחנו רואים על מסכי הטלויזיה בערוצים השונים. הישראלים אוהבים אוכל ובפרט אוכל טעים והם משקיעים מאמץ לא מבוטל כדי להשיג את האוכל הטוב, האיכותי והטעים ביותר.  

המהפכה הקולינארית לא נעצרה במסעדות ובמקומות היוקרתיים הרבים שנפתחים בישראל, אלא הגיעה גם אל הבתים של הישראלים. ישראלים רבים משקיעים שעות בהכנת מאכלים ומטעמים על פי מתכונים מיוחדים ויוקרתיים. לעתים תהליך ההכנה מסורבל במיוחד ובעבור אניני הטעם יש צורך לוודא, כי הכל נעשה בדיוק במידה המתאימה, כדי להבטיח את הטעם המעולה של המנה. התזמון, החום, הכמויות, ואפילו כלי ההגשה, צריכים כולם להיות מושלמים בדיוק כפי שהמנה אמורה להיות – בדיוק מקסימאלי.

אבל לא הכל צריך להיות מתוחכם 

בהקשר אחר, מספרים על מרצה באונ' שהיה אומר לתלמידיו כי "קשה לכתוב פשוט" וכי הכתיבה הטובה ביותר והנהירה ביותר היא הכתיבה הפשוטה דווקא. המרדף אחר השלמות הוא אחד המאפיינים של המטבח היוקרתי ואנין הטעם, ואין ספק כי יש למטבח כזה יתרונות משלו, בפרט בעבור מי שחוש הטעם שלהם חד אבחנה, אולם לא כל מה שמתוחכם טעים, ולעתים אלה דווקא מאכלים פשוטים כמו שניצל יכולים להיות המאכלים הטעימים ביותר שיש. פיצה מבאר שבע מפיצרייה שכונתית יכולה להיות אלף מונים טעימה יותר מאשר המנה המתוחכמת ביותר במטבח המעודן ביותר שיצאה תחת ידי השף המוכשר ביותר. מדוע? איננו יודעים. אנחנו מזלזלים במנות אלה ורואים בהן אוכל פשוט, אבל עם הטעם קשה מאוד להתווכח.

לעתים שניצל עוף פשוט עם פירה יכול להשתוות למנה היוקרתית ביותר במסעדה האופנתית ביותר לעת הזאת. אדרבא, כפי שמוכיחות מסעדות שונות בתל אביב, הנחשבות ליוקרתיות ביותר, ניתן להגיש את המנות הפשוטות ועדיין לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לא רק זאת, אף חלק מאותן מסעדות המגישות שניצלים כמיטב המסורית האוסטרית, נחשבות ליוקרתיות במיוחד ולטעימות במיוחד.

על טעם ועל ריח

כמאמר הפתגם המפורסם, על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, ואולם ספק אם יימצאו רבים שירצו להתווכח כאשר מדובר על מאכלים פשוטים כמו שניצל עם פירה, ספגטי אלפרדו ואפילו פיצה טעימה. מאכלים אלה הם חלק מהילדות של כולנו או לפחות רובנו וכבר בשל כך הם "זוכים בנקודות" ומעבר לזה, הם פשוט טעימים.

אז כן, מסעדות גורמה, כבודן במקומן מונח. ספק אם יש מי שלא יוכל להעריך את ההשקעה והחשיבות של הדיוק בבישול, בטיגון, בהוספת התבלינים ועוד, אבל בסופו של דבר, אין גם ספק כי לעתים, המאכלים הטעימים ביותר שיש – הם דווקא המאכלים הפשוטים ביותר. 

אבי קנוצן בלוגר וכותב מאמרים בנושאי אוכל וטיולים בארץ ישראל 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב